Sárgarépa krémleves gyömbérrel



  Többször említettem már, hogy nagyon szeretjük a leveseket, még melegben is szívesen fogyasztjuk (én mostanában pláne :) az ilyen és ehhez hasonló vitamindús, krémes fajtákat.
 Ezt legutóbb barátaink látogatásakor készítettem, és szerencsére mindenkinek ízlett. :) Jól passzol egymáshoz a gyömbér, a répa, a savanykás tejföl és a csípős paprika íze.


Hozzávalók:

5 közepes sárgarépa
1 közepes zöldség
1 kis fej vöröshagyma
2 közepes krumpli
1 tk őrölt gyömbér
1 tk őrölt cayenne bors (csípős chili paprika)
1 kis csokor friss vagy 2 nagy csipet szárított petrezselyem
só, őrölt fekete bors
2 ek olaj
1 kis pohár tejföl (ízlés szerint lehet kevesebb is)


  Minden zöldséget apróra kockázunk, az olajon felforrósítunk és felöntjük annyi vízzel, amennyi pont ellepi. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a petrezselymet és lassú tűzön puhára főzzünk minden benne lévőt.
  Ekkor a tűzről levéve botmixerrel turmixoljuk és visszatesszük a tűzre. Két merőkanálnyi levessel elkeverjük a tejfölt és a többi leveshez adjuk, ízlés szerint ízesítjük a gyömbérrel és a csípős paprikával.   Felforraljuk még egyszer és tálalhatjuk is.
  Tálaláskor én megszórtam egy kis őrölt paprikával és csíkokra vágott házi sajtot tettem a tetejére, mellé pirított kenyérkockákat kínáltam. De készítettem már hozzá pirított bacon kockákat is, ettől testesebb a leves.



Rég nem írtam már bejegyzést, időközben elértük a 28 hetes kort is... :)

Megjegyzések