Blogkóstoló 12. forduló - Ügyes kezek - Máglyarakás



  Ezt a süteményt a 12. blogkóstolóra készítettem, a számomra kisorsolt Ügyes kezek nevezetű blogról, amit egy kedves kamaszlány, Deni ír. Ahogy olvastam a blogját, kicsit a saját 14 éves önmagamra emlékeztetett. A sütés, főzés szeretete és a kreatívkodás is közös bennünk, a mozgásé sajnos már nem.. . :( :))) Szóval örülök, hogy rátaláltam a blogjára.

  Már több mint két éve írok blogot, ezalatt sok receptet készítettem el más blogokról nagy sikerrel. Ezúttal választásom a receptjei közül a máglyarakásra esett, amit még sosem készítettem, de régóta szerettem volna. Szóval, ez volt az első, és én két-három főre készítettem, ezért feleztem a megadott adagot, ami szerintem nagyon pontosan lett megadva, szépen összeállt a sütemény.

Ami így kellett hozzá Deni receptje alapján:

2 nagy savanykás alma hámozva, kimagozva és vékonyra szeletelve
és fél kk fahéj,
2-3 szikkadt zsemle vagy kifli (nem sós)
4 dl tej
2 tojás szétválasztva
10 dkg sárgabaracklekvár
3 ek cukor
1 ek vaníliáscukor
5 dkg margarin + 2 dkg

   Az almát a 2 dkg margarin és a fahéj társaságában megpároltam.
  A tejet felforraltam, majd beletettem a margarin, hagytam elolvadni benne, közben  tojások sárgáját kissé felhabosítottam 2 ek cukorral és a vaníliás cukorral. Végül a tojássárgájához öntöttem a tejet.
  A zsemléket, vagy kiflit felkarikáztam és nyakon öntöttem a tejes keverékkel.
  Egy kb 22x22 cm-es sütőedény aljába tettem a zsemlék felét, erre halmoztam az almát, majd a tejes zsemle másik felét.    
  Ezt megkentem 6 dkg baracklekvárral és sütőbe tettem, Deni elmondása szerint 165 fokra, nálam viszont jelenleg csak kis és nagy láng van a sütőn, így hát én a nagy lángra tettem 30 percre. :)
  Ezalatt kemény habbá vertem a tojások fehérjét 1 ek cukorral, majd óvatosan belekevertem a maradék baracklekvárt, amit a süti tetejére tettem. Így visszatettem  "kis lángra" azaz 150 fokra :D Így sütöttem még 15 percet, majd a sütőt elzárva, nyitott ajtónál még 10 percet hagytam száradni a tojásfehérjét.

Ha langyosra hűlt, akár már ehetjük is. :) (a képen még meleg)



Férjem véleménye: "Számítottam rá, hogy finom lesz, de hogy ennyire..?"
Szóval köszönöm a receptet Deni! :)


Megjegyzések

  1. Nagyon jól néz ki, tényleg finom lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is nagy kedvenc, nem csodálom hogy ízlett! Köszönöm, hogy velem játszol! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése