Sós kelt rudacskák


  Ne tudom ki, hogy van vele, de nekem nagyon hamar elteltek az ünnepek, főleg, hogy közben államvizsgára készültem. Sajnos emiatt nem tudtam kiélvezni minden pillanatát, de végül meglett a tanulás eredménye és hétfőn sikeresen teljesítettem az államvizsgát. 
  Így kezdődött az idei évem, reméljük a továbbiakban is pozitív lesz. Nektek hogy indult a 2013-as év?
  
  Ezeket a rudakat a sok édes sütemény után sütöttem még két ünnep között. Frissen, még melegen a legfinomabbak, akkor kívül ropogósak, belül pedig puhák és melegek... 
Lustaságból nem szórtam meg a tetejüket, de ajánlom sajttal vagy magvakkal megszórva, úgy még finomabb.

Hozzávalók (kb. 60 db-hoz, 2 nagy tepsi):

60 dkg liszt
20 dkg margarin vagy vaj
1 csapott ek só (finomított)
3 ek tejföl
2 dl tej
2 dkg élesztő
csipet cukor
1 felvert tojás a tetejére

  A lisztet, sót összekeverjük, majd elmorzsoljuk a margarinnal.
  A tejet meglangyosítjuk a cukorral, beletesszük az élesztőt, majd a tejföllel együtt a liszthez adjuk. Lágy tésztát gyúrunk, majd letakarjuk és 1 órán át hűtőben pihentetjük.
  Lisztezett deszkán 1 cm vastagra nyújtjuk és kb. 5x2 cm rudakra vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, tetejüket tojással megkenjük, ha szeretnénk megszórhatjuk sajttal vagy magvakkal.
  200 °-on kb.20 percig sütjük.

Megjegyzések

  1. Szabina!Gratulálok az államvizsgádhoz!Ez tényleg nagyon jó évkezdet volt, kívánok hasonlóan jó folytatást!
    Ja, és a rudacskák is helyesek!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése