Diós és mákos bejgli



  Az első bejglim, és szerencsére úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Nem nyílt szét és az elégedett mosolyok azt tanúsítják, hogy finom is. :) Már volt egy jól bevált receptem pozsonyi kiflire, és mivel a bejgli tésztája és tölteléke is pont ugyan az, így nem változtattam.

A tészta receptje a pozsonyi kiflinél, itt található, ebből lesz két bejgli.

Töltelék:

40 dkg dió vagy mák
0,7 dl forró víz
20 dkg cukor
egy citrom héja
maréknyi mazsola ízlés szerint

  A töltelék mennyiségét én most fele-fele arányban dióval és mákkal készítettem.
 A tésztát elfelezzük, mindkét felét kb 2-3 mm vastag téglalapra nyújtjuk, majd elterítjük rajta a tölteléket. A tészta mind a négy oldalát kicsit visszahajtjuk, majd szorosan feltekerjük, a tészta végét, amit alulra hajtunk, tojásfehérjével kicsit bekenjük.
  Ahhoz, hogy márványosak legyenek, előbb lekenjük őket egy tojássárgájával, hűtőben hagyjuk megszáradni. A hűtőből kivéve pedig lekenjük tojásfehérjével, majd ezt is hagyjuk ezúttal szobahőmérsékleten megszáradni.
  Végül megszurkáljuk a tetejüket egy villával (emiatt nem nyílik szét) és 180 °C-on kb. 40 percig sütjük.






Megjegyzések