Sült zöldségek kuszkusszal


   Másfél hete érkeztem meg Londonba, és itt leszek még augusztusig, vigyázok egy pici (már nem is olyan kicsi:) babára, sógornőmék kislányára, Graycere aki 1 éves. Sokszor én készítem az ebédet, uzsonnát, vacsorát, s mivel a vitaminok fontosak, minden alkalommal igyekszek valami egészségeset főzni neki, meg persze magunknak is. Mára ezt találtam ki, a zöldségeket kissé turmixolva adhatjuk is a kicsinek, szerencsére ízlett is neki a menü.

  Tehát, a mai ebédünk sült zöldségek voltak kuszkusszal, egy kis vitaminbomba a hétköznapokra, a kuszkusz pedig kifejezetten egészséges. Szalonna nélkül még vegetáriánusoknak is fogyasztható, a zöldségeket meg szabadon variálhatjuk. Mellé sütőtökkrémleves volt, szintén rozmaringgal ízesítve, remekül illett egymáshoz a kettő. :)

Recept 3 főre:

Kuszkuszhoz:
fél bögre kuszkusz
só, olívaolaj, petrezselyemzöld
1 ek olívaolaj

Sült zöldségekhez:
1 közepes cukkini kockázva
pár rózsányi brokkoli és karfiol
10 db koktélparadicsom felezve (vagy 1 sima kockázva)
kevés kockázott szalonna (2 ek kb.)
3 szál újhagyma karikázva
3 ek joghurt
5 dkg sajt
1 kk rozmaring
1 kk petrezselyemzöld
só, bors
3 ek olívaolaj

  A kuszkuszt 1,5 szeres mennyiségű felforralt vízzel felöntjük, sózzuk majd 5 percet lefedve állni hagyjuk, végül elkeverjük benne az olívaolajat, és a petrezselyemzöldet.
  A zöldségeket egy hőálló tálba tesszük, rájuk szórjuk a szalonna kockákat, meglocsoljuk az olívaolajjal. Ezután a joghurtot összekeverjük kevés sóval, a rozmaringgal, borssal, petrezselyemmel és rátesszük a zöldségekre végül megszórjuk sajttal, és 180°C-os sütőben megsütjük.

Itt még nyersen a színpompás zöldségek


Megjegyzések

  1. Nagyon tetszik a recept!!A kuszkuszt meg imádom!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, én is nagyon szeretem! :)

      Törlés
  2. Jól hangzik:) Párom szerdán indul Londonba dolgozni,sajna nélkülem:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom nagyon! :) Én is egyedül vagyok itt, párom otthon maradt. :( De 3hét múlva újra együtt. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése