Kakaós perecek

  
  Újabb keksz, most változatosabb formában. Rég óta tervben van már, mert nagyon megtetszettek ezek a kis perecek a cukros tetejükkel, így vasárnap meg is sütöttem. 
  Remek ropogtatni való akár a gyerekeknek tízóraira, vagy egy bögre tej mellé reggelire. Az eredeti recept egy angol oldalról van, innen, ahol a recept bögrés változata található, ha valakinek az szimpatikusabb, bár én kicsit változtattam rajta.

Hozzávalók (24 db perechez)

35 dkg sima liszt
5 dkg kakaópor
1 nagy tojás
3 ek hosszú kávé
20 dkg margarin
15 dkg cukor
1 kk vanília esszencia
csipet só
1 kk sütőpor (ha ropogós pereceket szeretnénk, ezt hagyjuk ki, az eredeti receptben nincs)

kb.: 1 ek cukor a tetejére
1 tojás sárgája a lekenéshez  (ha nem akarjuk cukorral megszórni, el is maradhat)

  A lisztet, kakaóport, cukrot, sót és a sütőport összekeverjük, majd elmorzsoljuk vele a margarint.
  A tojással elkeverjük az eszenciát és a kávét, majd a lisztes keverékhez adjuk és tésztává gyúrjuk, fél órára hűtőbe tesszük.
  Hűtőből kivéve 24 részre osztjuk, minden részből hosszú, vékony rudat sodrunk, perec alakúra formáljuk és sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, tetejüket tojássárgájával lekenjük és cukorral megszórjuk.
  Előmelegített 200°C-os sütőbe tesszük, kb. 20perc alatt megsütjük, a tepsin hagyjuk kihűlni.

Megjegyzések

  1. máris vittem a receptjét...Az én kekszfaló kedvesemnek nagyon az ínyére lesz! Köszi!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése