Szilveszteri menü volt - franciasaláta, kaszinótojás, tormás sonkatekercs



  Mondhatom, hogy a szokásos szilveszteri menünk készült idén is, illetve tavaly, franciasaláta, kaszinótojás és tormás sonkatekercs. Nagyon jók a az ilyen hideg tálak, nem csak szilveszterkor, mert könnyen elkészíthetőek, aztán mehet a hűtőbe, s mikor jönnek a vendégek, már tálalhatjuk is.

Franciasaláta (ahogy én készítem):


15 dkg sárgarépa
10 dkg burgonya
5 dkg kukorica
15 dkg zsenge zöldborsó
2 alma (savanykás pl. Idared)
3-4 db savanyú uborka
3 főtt tojás (van, hogy kihagyom)
1 nagy pohár tejföl
2 kiskanál dijoni mustár
1 kiskanál almaecet
só, bors ízlés szerint

  A sárgarépát, krumpli apró, borsónyi kockákra vágjuk és forró sós vízben megfőzünk minden zöldséget a borsót és a kukoricát is, leszűrjük, majd kihűtjük. 
  A tojást, az almát és az uborkát apróra kockázzuk és a zöldségekhez adjuk.
  A tejfölt elkeverjük a mustárral, ecettel és sóval, borssal, majd jól elkeverjük a többi hozzávalóval.
  4-5 órára hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérhessenek.

Kaszinótojás:

5 főtt tojás
2 kiskanál dijoni mustár
2 ek majonéz
só, bors

  A főtt tojásokat hosszában félbevágjuk, a sárgájukat egy tálba tesszük, a fehérjéket pedig egy másukba sorakoztatjuk.
  A tojások sárgáját elkeverjük a mustárral, majonézzel, sóval és borssal, majd zacskóba töltjük, annak csücskét levágjuk, és így töltjük vissza a fehérjékbe.
  Hűtőbe tesszük, és tálalás előtt egy-egy pötty piros arannyal és egy-egy petrezselyemlevéllel díszítjük őket.

Tormás sonkatekercs:

12 szelet sonka
10 dkg natúr sajtkrém
1 nagy ek torma
fél alma reszelve (szintén savanykás)
csipet só

  A sajtkrémet elkeverem a tormával, az almával és a sóval, majd ezzel megtöltjük a sonkákat, feltekerjük őket és tálra helyezzük. Most a 12 szeletet, óra formában tettem a tányérra, közepébe pedig petrezselyemzöldet tettem.

Ezek mellé mi főztünk még roppanós bécsi virslit.
Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

  1. Boldog új évet!!!
    Jók ezek a "szokásos" menük, én is ragaszkodom hozzájuk:-)

    VálaszTörlés
  2. Pont így szoktam én is készíteni ezt a hármast. Nagyon finom hidegtál! Guszta!!

    VálaszTörlés
  3. Gerdi: Köszönöm! Boldog Új Évet Nektek is! :)

    Kriszti: Köszönöm! Nagyon szeretjük! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése