Könyvajánló - Főzzünk magyarul


  Kati, blogszületésnapja alkalmából szerintem egy nagyon hasznos játékötlettel állt elő, azzal, hogy írjunk szakácskönyv ajánlót. Örültem a kezdeményezésnek, hiszen szerintem is nagyon fontosak a szakácskönyvek, és az internet miatt mostanában háttérbe kerültek. Ezért is kezdtem el már korábban egy kis ízelítő írását a meglévő könyveimről itt a blogon, hátha kedvet kap valaki az olvasásra. :)
  A napokban körül is néztem a polcomon, és rádöbbentem, hogy egész szép szakácskönyv gyűjteményem van már. Mivel a család és a barátok tudják, hogy  szeretek főzni, születésnapra, névnapra sokszor egy újabb könyvvel lepnek meg, aminek persze nagyon örülök. 
  
  Gondolkodtam melyik szakácskönyvet is mutassam be, s végül a legújabbra, (melyet mostanában a legtöbbször forgatok) Liscsinszky Béla (a Magyar Gasztronómiai Szövetség Mesterszakácsa és amatőr ételfotós) Főzzünk magyarul c. könyvére esett a választásom, melyet nemcsak, hogy ő írt, de ami érdekesség volt számomra, hogy ő is fotózta az igényes képeket.
  A szerző több, mint 200 oldalon keresztül taglalja a recepteket logikus fejezetekre bontva. Már főztem néhány ételt  a könyvből, és tapasztalataim szerint pontosan vannak megadva a hozzávalók, a munkafolyamat érthetően van leírva, könnyen követhető, ezért kezdő konyhatündérek is bátran használhatják. Igazi ízelítőt kaphatunk a segítségével a magyar konyhából, mégpedig ő azokat az ételeket tekinti magyarosnak "...melyek túlélték a történelem viharait, és ma is szerepelnek étrendünkben." Tehát a könyvben nem csak a hagyományos magyar receptek találhatóak meg, hanem  a más nemzetek konyháiból begyűrűző elkészítési módok, ételek is, melyek mára már a magyar konyha részévé váltak.
  Csak néhány étel ízelítőnek: ananászkrémleves, kacsamáj pástétom, csirkegalantin, kocsonya, tavaszi borjúvelő, kassai marhaszelet, töltött szőlőlevél, szekszárdi csemegesaláta, ludaskása, babcsírás rétes, gyümölcsös fánkocska, szilvás gombóc és még sorolhatnám.

A könyvben az alábbi fejezetek találhatók meg:

Hideg előételek, vacsorák
Meleg előételek, vacsorák
Hideg levelesek
Meleg levesek
Bárányhúsból készült ételek
Borjúhúsból készült ételek
Csirkehúsból készült ételek
Halételek
Házinyúl húsából készült ételek
Kacsa- és libahúsból készült ételek
Marhahúsból készült ételek
Pulykahúsból készült ételek
Sertéshúsból készült ételek
Vadételek
Szójával készült ételek
Zöldségételek, -köretek
Saláták
Szendvicsfalatkák
Édességek
 
Részlet a könyvből -
a "Marhahúsból készült ételek" c. fejezet kezdőlapja

  Továbbra is forgassa mindenki bátran a szakácskönyveket, hiszen egy jól megírt példány sokkal többet tud, mint az internet!

Megjegyzések

  1. Szia, köszönöm az ajánlót, ezt a könyvet nem is ismertem eddig, viszont nagyon jónak tűnik, így ahogy bemutattad. Én amúgy is szeretek magyarosan főzni:) Köszönöm, hogy velem ünnepelsz, játszol:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy megtetszett a könyv! Még egyszer boldog blogszületésnapot kívánok! :)

      Törlés
  2. De jó kis könyved van!
    Nézz be hozzám kérlek, egy díjat szeretnék átadni, ha elfogadod. Szép napot! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése