Kapros-tejfölös csirke nokedlivel


  Ez a recept az elsők között van a konyhában elkövetett kísérletezéseim sorában. Mikor először készítettem (kb.5éve) még újdonság volt itthon, valamelyik receptes újságban találtam rá, és azóta már többször megfőztem. Nagyon szeretem a selymességét, a tejföltől savanykás ízét, és a kaprot, ami nagyon jól illik a csirkehúshoz. Szerintem nokedlivel a legjobb, de tésztával is tálalhatjuk.

Recept:

Kapros csirke:

6-8 csirkecomb
1 fej vöröshagyma apróra vágva
3 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 kis csokor kapor apróra vágva
1 ek liszt
3 ek tejföl
olaj
só, bors
zöldség-, vagy húsleves

   Kevés olajon üvegesre pirítom a hagymát, és a fokhagymát, ráteszem a megtisztított combokat, kicsit pirítom őket (csak fehéredésig), sózom, borsozom, majd felöntöm annyi levessel, hogy ellepje őket.
   Ha a combok már éppen megfőttek, a lisztet kikeverem a tejföllel és egy kevés forró lével, (ha hígnak ítéljük a szaftját, adhatunk még hozzá 1 ek lisztet) majd a combokhoz adom a kaporral együtt. Így főzöm még pár percet, majd tálalom.

Nokedli:

40 dkg liszt
2 nagyobb tojás
kb. 2 dl víz
csipet só

  A hozzávalókat elkeverem, majd forrásban lévő sós, olajos vízbe szaggatom a tésztát. Ha megfőtt a kis galuskák feljönnek a víz tetejére, ekkor leszűröm, tiszta vízzel leöblítem, és tálalom.

Nagyon szeretem ezt a receptet, ajánlom mindenkinek!
Jó étvágyat hozzá! :)

Megjegyzések

  1. Klassz ez a recepted (is)! Ebédre bevállalnám. :)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom tud lenni az ilyen tejfölös nokedlivel! Guszta !

    VálaszTörlés
  3. Mindenféle szaftos husi jöhet nálunk, ez is nagyon finom lehet:)A kaprot meg különösen szeretem.

    VálaszTörlés
  4. Nekem tetszik a recepted, és a fotó is nagyon finom színekkel készült, olyan titokzatos, sejtető, jó ízt ígérő...

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen! Én imádom, úgyhogy bátran ajánlom kipróbálásra! :))

    VálaszTörlés
  6. Hasonlót ettünk tegnap, Leányzóm rendelte névnapjára. Nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése