Legelső sütésem - Meggyes-csokis muffin




Ez a recept most csak részben került azért az asztalunkra, mert sok meggy van a fagyasztóban. Igazából a napokban elgondolkodtam mit is sütöttem először egyedül, mert sütni sütöttünk sokat anyuval, mióta az eszem tudom ott forgolódtam mellette a konyhában. Ezúton is köszönöm neki, hogy engedte, mert ha nem így lett volna, talán nem szeretnék ennyire főzni. Sütés nélkül több mindent is készítettem már akkor is egyedül pl.: Kókuszgolyó, de ez a sütemény egy fordulópont volt akkor nekem, mivel egyedül csináltam mindent, és ami még fontosabb, sütöttem. :)) Hát íme ez volt az, a meggyes-csokis muffin, amit akkor Stahl Judit receptje alapján sütöttem meg, amit most kerestem, de nem találtam meg. Emlékszem akkor amúgy is szenzáció volt ez a kis puffancs itthon, hát pont én ne próbáltam volna ki. Szinte hihetetlen, hogy elsőre milyen jól sikerült, azt hiszem én sem, de szüleim sem hitték el igazán. Azért a nagy hitetlenségben egészen hamar elfogyott. :)) Aztán vérszemet kaptam, mára már saját recepttel büszkélkedhetek, ugyanis a kb. 8 év alatt kiforrott a kezeim között. Na nem mintha ez olyan nagy érdem lenne, de mégis az első volt a sorban, amit azóta is lelkesen folytatok. A muffin előtt volt még valami virslis kísérletem is, azt hiszem valamivel megtöltöttem a hosszában félig bevágott virsliket, úgy sütöttem meg, de a sót teljesen kihagytam, szóval borzalmas lett. Ezért ezt a receptet inkább hagyjuk. :)) Azóta talán ügyesebb lettem, a sót mindenesetre nem hagyom ki az ételekből.


Muffin (24 db)

30 dkg liszt
0,5 cs sütőpor
0,5 kk szódabikarbóna
2 púpozott ek kakaópor
10 dkg étcsokoládé  (de tehetünk bele diót, vagy más csonthéjast is) apróra vágva
25 dkg meggy félbe vágva
15 dkg cukor
1 tojás
1 dl olaj
2,5 dl tej
1 ek Nutella (elhagyható)

A lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a kakaót, és a csokit összekeverjük. Majd egy másik tálban a cukrot, tojást, olajat, tejet és a Nutellát, úgy, hogy a tojást verjük egy kicsit habosra, mielőtt a többit hozzáadjuk. Elkeverjük a lisztes keverékkel, és a darabokra vágott meggyel. Muffin formába papírkapszlikat teszünk, és előmelegített 180 °C-os sütőben 25-30 percig sütjük.

Megjegyzések